2012. június 21., csütörtök

Két kerék helyett két láb

Irigylem a kerékpárosok befolyását. Világszerte elérték,
hogy külön kerékpársávokat biztosítsanak számukra,
ahol még a gyalogosokkal szemben is elsőbbségük van.
(A Népligetnél, a buszmegállók előtt a kerékpársáv
az egész járdát elfoglalja, a gyalogosok útját egy
fa állja el; nyilván át kellene mászniuk a fán, hogy
se a kerékpársávra, se az úttestre ne lépjenek.)

Gyerekkoromban én is bicikliztem, de most nem tudom
megérteni a kerékpárosokat.

Ha testet akarnának edzeni, jobb lenne, ha
gyalogolnának. Ha nem akarnak benzingőzt beszívni,
akkor a városon belül egyáltalán nem használhatják
a kerékpárjukat. (Teljesen abszurd, amikor egy
testhez simuló kerékpáros mezben valaki közvetlenül
az autóbuszhoz tapad, így akarván kihasználni annak
húzóerejét. Hol itt a jó levegő és hol itt a
testedzés?)

A hegyekben is lehet kerékpározni, de valahogy
jobban illik oda is a kézzel-lábbal kapaszkodás,
mint a kerékpáron való suhanás a bizonytalan
talajú ösvényeken. És persze vannak olyan
szakaszok, amikor a kerékpárt is csak vállon
lehet cipelni, vigyázva, nehogy lecsússzon,
valami elgörbüljön rajta.

A kerékpár drága, nehéz jó állapotban tartani,
a biciklitárolókból ellopják, ugyanúgy a boltok
elől is, ha nincs leláncolva.

A kerékpárral nehéz utazni - autóval is, vonattal
is, de főként villamoson és buszon.

Én megspórolom a kerékpár árát, és ahova tudok,
gyalog megyek. A főútvonalakat kerülöm: jobbak
a párhuzamos kis utcák, lakótelepeken pedig az
álló autókkal teli parkolók.

Ha a sebesség vonzana, nem gyalogolnék, hanem
szaladnék. A saját erőmből, mindenféle áttétel
nélkül.

Persze eljön még a kerékpárosok ideje. Amikor
már nem lesz sem benzin, sem áram. Akkor majd
én is újra biciklizni fogok. De csak akkor, ha
nagyon sietek.

2 megjegyzés:

Időpont: 2012. június 22. 8:58 , Anonymous Névtelen írta...

A városi kerékpározás egész egyszerűen az agyamra megy, amióta a JÁRDÁT (vö. igéből képzett főnév; az ige: JÁRNI, ehhez viszont valóban két láb szükségeltetik, nem pedig két kerék) gyakran már-már alig lehet járásra használni. Hátulról támadnak, gyakran vállon csapnak, esetleg kiütik a kezedből a kosaradat, ha nem, ötvennek húznak el melletted sötétben szlalomozva úgy, hogy majdnem bepisilsz a rémülettől mindenféle ufónak maszkírozott hetyke sportemberek. És mindezt akkor is, ha - mint a környékünkön - "amúgy" van az úttesten jól láthatóan elkülönített, felfestett biciklisáv is. Nem beszélve arról a rengeteg balesetről, amit okoznak, gyakran vétlen autóvezetőknek - ugyanis ha bizonyos sebességgel halad a bringás, és túl közel megy az autóhoz, előállhat egy holt mező a vezető látóterében, aki így egész egyszerűen nem látja a mellette kerekezőt. Ha pedig ilyenkor ki találja nyitni a kocsija ajtaját, repül a bringás, és még örülhet, ha viszonylag egyben marad és élve megússza (sajnos láttam már ennek az ellenkezőjét is, amikor a vétlen autóvezető kapott szinte sokkot attól, hogy halálos balesetet okozott). És mondom mindezt annak ellenére, hogy az egész gyerek- és fiatalkoromat nyeregben töltöttem, és a napi 20 km egészen biztosan mindig megvolt, hiszen alapból bringával közlekedtünk, és iskola után, levezetésként bringával száguldoztunk egy jó ízűt a városban.

Persze lehetséges (sőt biztos!), hogy alapvetően is megvénültem, ezért az egész "gépi közlekedés", úgy ahogy van, az agyamra megy (pl. kb. 20 éve vezettem utoljára, és nem is akarok többet, mert egész egyszerűen halálfélelmem van az utakon). Így aztán, hozzád hasonlatosan, maradok a jól bevált, máig stabil, megbízható és strapabíró eszközeimnél, két erős lábamnál (kár, hogy imitt-amott el voltak törve, ami azért némileg komplikálja a helyzetet).

Peregrin

 
Időpont: 2012. június 22. 9:01 , Anonymous Névtelen írta...

Szia, Escape Artist!
Én már nagyon régóta gyalogolok (de csak max 4-5 kilométer távolságra, hisz onnét vissza is kell gyalogolni), ahelyett hogy buszra, villamosra várnék .. biciklizni is szoktam, 10-20 kilométert, csak edzésként a Kis-Duna mellett.

Újabban azonban még többet bicajozom, sőt időnként a városon (Budapesten)át is .. pl. Csepelről Pomázra :)

De engem a nem edzés, kirándulás célú biciklizés nem vonz .. a vásárlás, stb inkább gyalogosan jó ..

Viszont tökéletesen megértem a lányomat, aki már kb 2 éve jár biciklivel dolgozni .. bár ez időnként életveszélyes (az autósok általában utálják a bicikliseket, velük szemben nem tartják be a KRESZ előírásokat), de gyorsabb, kényelmesebb a busznál, villamosnál, pláne késő este vagy kora reggel, de mostanában már napközben is ritkítják a járatokat.

Szóval egyetértek Veled a városi gyaloglásban a biciklizés helyett !

Te Te

 

Megjegyzés küldése

(Névtelen megjegyzéshez a legördülő menüből válaszd a "Névtelen" profilt. Ettől függetlenül írd alá - valamilyen álnévvel - hogy a névtelen megjegyzésekről is tudni lehessen, hogy azonos szerzőktől származnak.) A szóellenőrzés segít kiszűrni a számítógéppel generált spam-eket.

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal